Tudástár -ismeretterjesztő, felvilgosító cikkek

Autogén tréning

Az autogén tréning egy olyan relaxációs módszer, amely erősíti a test természetes, öngyógyító mechanizmusait, alkalmas a stressz csökkentésére, a teljesítmény fokozására, az emlékezet javítására. Nyíregyházi induló autogén tréning csoportunkról itt olvashat többet: Relaxáció és autogén tréning Nyíregyházán.

 

Autogén Tréning

Az “autogén” szó görög eredetű; az “autos” jelentése “ön”, a “genos”-é pedig “származik”. Tehát valami, ami saját magunkból fakad, belőlünk származik.

 

Az autogén tréning egy J. H. Schultz nevéhez kötődő eljárás, melyről 1932-ben jelent meg első könyve (Das Autogene Training, Thieme Verlag, Stuttgart).  Az általa megalkotott Autogén Tréning egy rendszeresen végzett elmélyülési gyakorlat, melynek során elérhető a teljes testi és lelki ellazultság állapota. Ebben a nyugalmi állapotban képesek vagyunk pszichés és testi folyamataink akaratlagos szabályozására, mint például a keringés, légzés vagy a szívritmus. Ezt “passzív koncentráció” segítségével érjük el, vagyis az ellazulás során megfogalmazott célunkon nem aktívan dolgozunk, hanem csak hagyjuk, hogy megtörténjen. A jól végzett autogén tréning gyakorlás eredményeként képesek leszünk szabályozni testi és pszichés működéseinket aktuális szándékainknak, céljainknak megfelelően.

 

Az autogén tréning folyamata

Az autogén tréning első, tanulási szakaszában egy képzett terapeuta segítségével folynak a gyakorlatok, amelyeket a későbbiekben a páciensek egyre inkább önállóan végeznek. A 10-12 együtt gyakorlási alkalmat követően az autogén tréning napi gyakorlata beépül a páciens életébe, ezzel biztosítva az elért eredmények állandóságát.

 

Kinek ajánljuk az autogén tréninget?

Az autogén tréning olyan embereknek tud segíteni, akik fejleszteni szeretnék emlékezőképességüket és teljesítményüket, illetve stresszel teli az életük. 

  • diákoknak, rendszeresen vizsgázóknak, tanároknak, trénereknek, oktatóknak,
  • közszereplőknek, vezetőknek, menedzsereknek,
  • sportolóknak, versenyzőknek, saját teljesítményüket fokozni kívánó személyeknek.

 

Miben segít az autogén tréning?

Az autogén tréning segítségével

  • könnyebbé válik a belső nyugalom megtapasztalása,
  • csökkenten a stressz, a félelem és a fájdalom,
  • egyszerűen felfrissíthetjük saját magunkat
  • kiküszöbölhetjük a komoly teljesítmény elérését zavaró behatásokat
  • javul a koncentrációs, tanulási és emlékezeti képesség.

 

Autogén tréning, relaxáció Nyíregyházán

2011 szeptemberétől autógén tréning csoportok indulnak a nyíregyházi Lajtorja Pszichológiai és Fejlesztő Stúdióban. Részletekért látogasson el ide: Autogén Tréning Nyíregyházán

 

 

0saves
Ha tetszett, amit olvastál, kattints a megosztó gombokra, hagyj üzenetet vagy iratkozz fel RSS feedre, hogy saját Readeredben olvashasd híreinket.

Lajtorja

A nyíregyházi Lajtorja Pszichológiai és Fejlesztő Stúdióban gyerekek és felnőttek kapnak segítséget képzett pszichológusoktól, fejlesztő pedagógusoktól, logopédusoktól ahhoz, hogy teljesebb életet élhessenek. Támogatjuk őket különleges élethelyzetekben (párkapcsolati gond, várandósság, szülés, tanulási nehézségekkel küzdő gyermek, súlyos betegségből való gyógyulás), és hogy jobban megállják helyüket a munkahelyi életben (stresszklinika, coaching, anyaság és karrier)

Hagyj nekünk üzenetet!




Read previous post:
Coaching

A coaching (vagy vezetői tanácsadás) egy egyre szélesebb körben terjedő tevékenység, amelynek során a coach (vagyis a tanácsadó) előremutató kérdéseivel,...

Close