Alapozó fejlesztés

Alapozó fejlesztés

1
Alapozó fejlesztés

Az Alapozó Terápia egy komplex idegrendszer fejlesztő terápia, melynek során a gyermekeknél újra beindul az agy fejlődése, ami által igen magas fokú mozgásügyességig jut el, illetve a beszéd, olvasás, írás is jelentős mértékben fejlődik. A terápia az idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés fejlesztésével válik teljessé.

 

Alapozó Terápia

A módszer alkalmazása során

 – a szülő érezheti, hogy nincs egyedül a problémájával,

  • meghallgatják,
  • valódi segítséget kap,

– a gyermek a mozgás örömét megélve fejlődhet;

  • a csoportban türelmet,
  • toleranciát tanulhat,
  • megélheti az elfogadást.

 

Kinek ajánljuk az alapozó fejlesztést?

 

5-7 éves gyermekek terápiája

Amennyiben az alábbiak közül legalább három-négy állítás igaz az Ön 5-7 éves korú, óvodás gyermekére, keressen bizalommal!

  • Megkésett beszédfejlődésű (kislányként 2, kisfiúként 2,5 éves kora után kezdett beszélni);
  • Nem kellő ütemben gyarapodik a szókincse;
  • Nem ejt tisztán sok hangot;
  • Nem beszél bővített és kerek mondatban;
  • Nem szívesen hallgat mesét, verset;
  • Nehezen tanul meg mondókát vagy verset;
  • Nem ül le feladatokat csinálni;
  • Nem szeret rajzolni, és az Ön és/vagy az óvónő véleménye alapján jelentős mértékben elmarad a kortársaktól e téren;
  • Nem szeret LEGO-val, építőkockával, kirakóval játszani;
  • Ügyetlen az ollóhasználatban;
  • Nem tudja bekötni a cipőjét;
  • Nem alakult ki egyértelműen a kezessége, holott már elmúlt öt éves;
  • Nem tud kétkerekű biciklin biciklizni;
  • Gyakran történik vele kisebb-nagyobb baleset;
  • Nem hallgatja végig a hozzá intézett kéréseket, vagy rendre megfeledkezik róluk;
  • Dühös, ha bármilyen tevékenységét félbe kell hagynia;
  • A játszótéren, óvodában általában nem játszik együtt a többi gyerekkel, egyedül, cél nélkül rohangál;
  • Ha mégis bekapcsolódik a közös játékba, igyekszik a többiekre ráeröltetni a saját szabályait;
  • Mindig irányító szerepet akar betölteni, ezért nincsenek barátai;
  • Gyakran kap dührohamot, kiabál, földhöz veri magát;
  • Nyugtalanul, keveset alszik.

 

6-12 éves gyermekek terápiája

Amennyiben az alábbiak közül három-négy állítás igaz az Ön 6-12 éves korú, iskolás gyermekére, keressen bizalommal!

  • Folyton fészkelődik, nem képes végigülni az órát;
  • Órán gyakran bohóckodik, vagy egyéb módon vonja magára a figyelmet;
  • Szereti irányítani a többieket;
  • Nem fejezi be, vagy összecsapja a feladatait;
  • Rendetlen a felszerelése, a padja, a szobája;
  • A szünetekben folyamatosan rohangál;
  • Gyakran kerül konfliktusba a társaival és a felnőttekkel;
  • Ha rajta múlna, otthon csak számítógépezne vagy tv-t nézne;
  • Számtalan kisebb-nagyobb baleset éri;
  • Mozgásügyességben nem elég érett, elmarad kortársaitól
  • Nehézségei vannak az olvasás terén:
    • jó az olvasástechnikája, de gyenge a szövegértése;
    • jó szövegértés mellett rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt;
  • Írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös, esetleg a sorokat nem tudja tartani;
  • A képességeitől összességében messze elmarad az iskolai teljesítménye.

 

 12-16 éves gyermekek terápiája

Amennyiben az alábbiak közül három-négy állítás igaz az Ön 12-16 éves korú gyermekére, keressen bizalommal!

  •  Nehézséget jelent számára az idegen nyelv tanulása;
  • Problémát okoz számára a lényegkiemelés, az önálló jegyzetelés;
  • Gyenge a helyesírása;
  • Nem vagy alig olvasható az írása;
  • Koordinálatlan a mozgása;
  • Nem képes megosztani a figyelmét;
  • Gyakran „elfelejt”, pontatlanul jegyez meg dolgokat;
  • Könnyen befolyásolható;
  • Rossz társaságba keveredik, csavarog.

 

Miben segít az alapozó fejlesztés?

Az alapozó terápia módszerével jó eredmény érhető el az anyanyelvi készség terén problémát mutató (megkésett vagy hibás beszédfejlődésű, diszlexiás, diszgráfiás, diszfáziás) a mozgásfejlődés terén elmaradással küzdő, a tanulásban akadályozott (enyhe értelmi fogyatékos), az autisztikus, valamint a figyelemzavaros hiperaktív gyerekek esetében.

A fejlesztő munka eredményeként az idegrendszerben az idegsejtek között új kapcsolatok jönnek létre, illetve a már meglévő kapcsolatok megerősödnek, s mindez jelentős mértékű pozitív változást idéz elő a felsorolt problémával küzdő gyerekek esetében.

A módszer alapfeltétele az idegrendszer plaszticitása, képlékenysége, ezért csupán 5-16 éves kor között használható kellő hatékonysággal.

 

 

Alapozó fejlesztő csoport

A fejlesztő munka során a nagyon hatékony alapozó fejlesztés módszerét alkalmazom, kiegészítve a közel 9 éves nevelési tanácsadóban szerzett terápiás tapasztalataimmal.

A módszer általában egy éven át tartó, minimum heti 2 x 60 perc esetén garantál eredményt. A foglalkozás csoportos formában történik, egy csoport 3-6 főből áll. Igény esetén, illetve a probléma súlyosságától függően egyéni fejlesztésre is lehetőség nyílik.

 

A csoportba való jelentkezés egy vizsgálattal kezdődik. A vizsgálat részei:

  •  Problémafeltárás, interjú a szülővel, mely magában foglalja a gyermek anamnesztikus adatainak a felvételét is, kiemelt hangsúllyal a mozgás-és beszédfejlődés stádiumaira.
  •  Mozgásvizsgálat (nagymozgások, rugalmasság, helyváltoztatás, egyensúly, keresztmozgások, ritmusérzék, időbeli tájékozódás, térbeli tájékozódás, stb.)

 

A szülő – amennyiben igényli – a vizsgálat teljes ideje alatt jelen lehet. A vizsgálati szakasz lezárultával sor kerül a vélemény, valamint a javaslat megfogalmazására a szülő felé. Amennyiben a vizsgálat eredményei szükségessé teszik, kezdetét veszi a fejlesztő munka. A kontrollvizsgálatra fél, illetve 1 év múltán kerül sor.

 

Alapozó fejlesztés díjak

A vizsgálat díja: 3500Ft/fő

A csoportos foglalkozás óradíja: 1200 Ft/fő

 

Alapozó fejlesztő

Az alapozó terápiát alkalmazó pedagógus kapcsolatot tart a szülővel, folyamatosan informálja gyermeke fejlődéséről, igyekszik az aktuálisan felmerülő – tanulási, magatartási – problémák megoldásában segítséget nyújtani, kompetenciahatárát túllépő esetekben más szakember bevonására tesz javaslatot. Amennyiben a gyermek érdeke úgy kívánja – a szülő beleegyezésével –, felveszi a kapcsolatot a gyermek óvónőivel, pedagógusaival, fejlesztő pedagógusával.

Felelős a csoport egészéért, s folyamatosan szem előtt tartja a gyerekek egyéni fejlődési ütemét biztosító, általa kidolgozott fejlesztési terve, melynek alapjául a félévente elvégzett kontrollvizsgálatok szolgálnak.

 

Jelentkezés

Győri Mónika, pszichopedagógia és szomatopedagógia szakos gyógypedagógus, alapozó fejlesztő

  • +36-30-422-6422
  • monigy72@gmail.com

 

Alapozó terápia

Alapozó fejlesztés

0saves
Ha tetszett, amit olvastál, kattints a megosztó gombokra, hagyj üzenetet vagy iratkozz fel RSS feedre, hogy saját Readeredben olvashasd híreinket.

Lajtorja

A nyíregyházi Lajtorja Pszichológiai és Fejlesztő Stúdióban gyerekek és felnőttek kapnak segítséget képzett pszichológusoktól, fejlesztő pedagógusoktól, logopédusoktól ahhoz, hogy teljesebb életet élhessenek. Támogatjuk őket különleges élethelyzetekben (párkapcsolati gond, várandósság, szülés, tanulási nehézségekkel küzdő gyermek, súlyos betegségből való gyógyulás), és hogy jobban megállják helyüket a munkahelyi életben (stresszklinika, coaching, anyaság és karrier)

Hozzászólások (1):

  1. Cikk az indexkeleten az Alapozó Fejlesztésről: http://www.indexkelet.hu/rovatkeret.php?r=5&cikk=30878

Hagyj nekünk üzenetet!




Read previous post:
Simonton tréning - daganat kezelése
Simonton tréning

A Simonton tréning egy daganatos, vagy más krónikus betegségben szenvedők számára (Crohn betegség, colitis ulcerosa, cukorbetegség) kifejlesztett módszer, amely relaxáción és...

Close