Stressz managament

Néha úgy tűnik, az ember stressz szintje egyszerűen befolyásolhatatlan tényezőkön múlik: a számlák úgyis jönnek, a nap soha nem fog 25 órából állni, a munkahelyi és családi körülmények mindig sokat fognak követelni. 

A fenti érzés ellenére, szerencsére jóval nagyobb kontrollal bírsz ezek fölött a tényezők fölött, mint azt gondolnád. Valójában a stressz menedzsment középpontjában annak az egyszerű ténynek a felismerése áll, hogy Te vagy a felelős az életedért. Gondolataidért, érzelmeidért, időbeosztásodért, környezetedért és problémamegoldási módszereidért eyaránt. A végső cél tehát egy kiegyensúlyozott élet, ahol elegendő idő jut munkára, kapcsolatokra, pihenésre és jókedvre, ötvözve a nyomás alatt is megfelelő teljesítménnyel és a rugalmas problémamegoldással.

A stressz menedzsment első lépése a stressz forrásainak felismerése.

Leggyakoribb munkahelyi stressz források

Tapasztalataink szerint, ügyfeleinknél az alábbi faktorok vezetnek hosszú távon teljesítmény és egészségkárosító stresszhez:

  1. Túl- vagy alulterheltség
  2. Időhiány a munka elvégzéséhez
  3. Nem egyértelmű feladat
  4. Elismerés hiánya és a büntetés aránytalansága
  5. Nincs lehetőség panaszra
  6. Sok a felelősség, de kevés döntési lehetőség
  7. Együttműködés hiánya
  8. Alacsony kontroll élménye
  9. Bizonytalanság
  10. Károsító környezet
  11. Képességek kihasználatlansága

Ezen faktorok, és a saját benne játszott szerepünk felismerése nem olyan egyszerű, mint az első ránézésre tűnik. Egy stressz napló vezetése gyakran segít ebben.

 

A stressz menedzsment következő eleme annak tudatosítása, hogyan küzdünk meg jelenleg a stresszt okozó szituációkkal és hogy ezek a megbirkózási stratégiák mennyire egészségesek. Ha nem azok, hosszú távon igen súlyos következményekhez vezethetnek: pl dohányzás, ivás, evési problémák, TV nézés, gyógyszerekkel történő ellazulás, túl sok alvás, állandó cselekvési kényszer, stb…

Végül a Lajtorja Stressz Klinikájának munkatársai segítenek abban, hogy tudsz adaptívabb, egészségesebb stressz leküzdési módokat választani.

Konkrét módszerek a stressz leküzdésére

1. Vágyaink és céljaink tudatosítása

2. Önbizalom és pozitív gondolkodás

  • Gondolataink tudatos monitorozása (naplóírás)
  • Gondolkodási torzítások felismerése
  • Negatív gondolataink megkérdőjelezése
  • kérdés technika Átkeretezés (reframing)

3. Konfliktus-kezelés és asszertív kommunikáció

  • Konfliktusaink megjelenítése
  • Agresszivitás nélkül, de magabiztosan (asszertivitás)
  • Önérvényesítés (kérés, egyszerű – komplex önérvényesítés, „nem”-et mondás)
  • Önérvényesítő kommunikációt segítő készségek: meghallgatás és empátia
  • 4 kérdés technika alkalmazása
  • Problémamegoldás és brainstorming

4. Időbeosztás (saját idő és kikapcsolódás)

  • Fontosság és sürgősség
  • Munkahelyi hatékonyság növelése
  • Ütemtervek készítése

5. Ellazulásra való képesség

  • Séta
  • Relaxáció
  • Jóga
  • TM
  • Művészetek élvezete, stb.
Ha úgy gondolod, Neked is tudunk segíteni a stresszel való egészségesebb megbirkózásban, írj az info kukac lajtorjastudio.hu címre vagy hívj minket a 30/364-0-364-es számon.

Stressz managament szerkesztése

You are not permitted to submit this form!

Lajtorja profil törlése

Ha törölni szeretnéd magad az oldalról a lenti mezőbe add meg jelszavadat, majd kattints a "Törlés véglegesítése" gombra. A törlés azonnali és nem visszavonható!

Biztonsági okokból admin nem törölheti magát az oldalról!

Bemutatkozás szerkesztése

Bemutatkozásod*
Írj magadról és tevékenysége(i)dről minimum 100 karakterben.

Adatok szerkesztése

Publikus telefonszámod*
Weboldalad URL-je
Még nincs weboldalad? KATTINTS IDE
Tevékenységed*
Vesszővel elválasztva több tevékenység esetén

Fotó cseréje

Profilkép feltöltése*
Maximum file size: 5 MB
Tölts fel 1db, maximum 5MB méretű képet magadról.

Blogbejegyzés szerkesztése

You are not permitted to submit this form!

Új blogbejegyzés

Cím*
Rövid leírás*
Tartalom
Kiemelt kép hozzáadása*
Maximum file size: 5 MB

Új tudástárbejegyzés

Cím*
Tartalom